loading

تکنیک های طراحی و نکات چاپ کارت پستال

در کنار تمامی فعالیت های اینترنتی گاهی نیاز است طرح و تبلیغ کسب و کار شما روی کاغذ به صورت چاپی کار شده باشد.

در ادامه چند نکته و تکنیک برای به کارگیری چاپ خصوصاً در کارت پستال را خواهیم گفت. این نکات در دو قسمت فنی و هنری طبقه بندی می شوند، به این معنی که هم نکاتی از مولفه های هنری و طراحی کار ارائه می شود و هم بخش هایی از نکات فنی پرینت.

در آخر هم راجع به کارکردهای کارت ویزیت به طور انحصاری چند نکته ای بیان خواهد شد.

 

نکات طراحی

انواع کارت پستال

 

مخاطب خود را بشناسید

برای چه کسی طراحی می کنید ؟ لازم است که ذائقه و سلیقه ی مشتری های خود را بشناسید.

 

هدف خود را تدوین کنید

از طراحی یک کارت چه هدفی دارید؟  قرار است این کارت چه پیامی برای مخاطبین شما داشته باشد؟
مشخص بودن این ویژگی ها سبب می شود کار شما در ریل صحیح قرار گرفته و پیش برود.

 

به جزئیات حساس باشید

در طراحی شما تمامی المان ها می بایست در راستای هدف اولیه قرار داشته باشند.
نمی شود تصویر یا المانی بصری را در طراحی استفاده کنید بدون اینکه معنی آن را بدانید.

 

کلمات بار معنایی دارند

در انتخاب کلمات و جمله بندی ها وسواس به خرج دهید. مهم است که کسب و کار شما با چه جلوه ای معرفی شود.

 

فونت یکی از المان های طراحی است

به خاطر داشته باشید نوشته چیزی فراتر از کلمات هستند. به بیان دیگر اندازه و فونتی که برای نوشته ها انتخاب می کنید خود جزئی مهم از طراحی شما هستند و کیفیت کار شما در گرو انتخاب مناسب فونت مناسب است.

 

نکات فنی مربوط به پرینت

بهترین کیفیت ممکن را استفاده کنید. در اینجا منظور از کیفیت همان رزولیشن(Resolution) است. برای کارت پستال به عنوان مثال بهترین کیفیت ممکن در رزولیشن ۳۰۰ dpi محقق می شود.
اگر قالب ثابتی دارید و نمی توانید تغییرات زیادی برای افزایش کیفیت در آن انجام دهید؛ بهترین کار کاهش اندازه یا ابعاد طرح است.

از تمپلیت ها استفاده کنید. در صورتی که حرفه ای هستید حتما تمپلیت های شخصی خود را در اختیار دارید؛ در غیر اینصورت می توانید آن ها را از سایت های معتبر دانلود کرده و روی آن ها فعالیت خود را ادامه دهید. با این کار در واقع شما همواره در قالبی استاندارد کار خواهید کرد و در هنگام پرینت نسخه ی نهایی کارت پستال هیچ قسمتی از طراحی شما از بین نخواهد رفت.

از جنس خوب استفاده کنید. علاوه بر زیبایی مهم است که کارت ویزیت شما جنس خوبی داشته باشد. کاغذهای قوی با قطری ضخیم معمولا گزینه ی مناسبی به حساب می آیند؛ مخصوصا هنگامی که سطحی شفاف دارند. افزایش هزینه در این قسمت را به چشم یک سرمایه گذاری ببینید. هرچه کیفیت کارت ویزیت شما بهتر باشد ماندگاری تبلیغ شما طولانی تر خواهد بود. این ماندگاری به معنی حیات طولانی و با کیفیت تر برند، نام و نشان شما روی کارت ویزیت است.

 

استفاده های کارت ویزیت

• کسب و کار شما از طریق کارت ویزیت معرفی می شود. در انتهای هر صحبت یا مذاکره ای چه دوستانه و چه رسمی می توانید با استفاده از یک کارت ویزیت
مهر تاییدی بر اعتبار خدمات یا محصولات شرکت خود بزنید.
• در صورتی که کار شما طراحی زیبایی داشته باشد در حکم نوعی هدیه است. در واقع هنگامی که یک کارت ویزیت به کسی می دهید؛ این کار در حکم یک هدیه جلوه می کند.

با هدیه ی یک کارت زیبا شخص مقابل شما احساس احترام و ارزش می کند و همین امر می تواند شروع یک همکاری حرفه ای و طولانی مدت باشد.

چند نکته برای شروع طراحی

اگر تازه می خواهید اقدام به طراحی کارت ویزیت کنید نکات زیر باعث می شود خروجی کار شما چیزی بیش از یک طراحی ساده و آماتور باشد.

در واقع با رعایت چند نکته ی ساده اولین طرح شما می تواند در کنار کارهای حرفه ای قرار داده شود.

• کلاژ کنید: به این معنی که می توانید چهار عکس را در چهار گوش کارت ویزیت خود قرار دهید. اگر می خواهید طراحی شما رنگ و بوی مدرن به خود بگیرد می توانید آن ها را در ابعاد مختلف استفاده کنید و فضای همپوشانی بین را با نوشته ها پر کنید.

• افکت قرار دهید: تا به جال به افکت های اینستاگرام توجه کرده اید؟ می توانید با استفاده از چنین ابزارالاتی به عکس های خود جلوه ی حرفه ای ببخشید؛ همانطور که در اینستاگرام قبل از انتشار عکس خود افکت های مختلف را امتحان می کنید.

• تایپوگرافی زیباست: روش سنتی طراحی کارت ویزیت قرار دادن یک عکس و نوشتن اطلاعات در کنارش بود. اما امروزه می توان با تایپوگرافی یا حروف چنینی پیام را از طریق حروف و کلماتی انتقال داد که خود جلوه های زیبای گرافیکی باشند.

• مینیمال باشید: گاهی اوقات یک صفحه ی سفید تنها با یک نوشته ی ساده ی سیاه در مرکز خود زیبایی فوق العاده خیره کننده ای دارد. شاید یک طراحی مینیمال که در ساده ترین شکل صورت گرفته باشد؛ بیشترین کارکرد را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

آموزشدیگر محصولات چاپی

پستالچاپچاپ کارت پستالچاپ محیاچاپ و تبلیغاتچاپ و تبلیغات محیارنگ در چاپصنعت چاپکارت پستالکاغذمحیامحیا، چاپ و تبلیغات محیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *