loading
چاپ کاتالوگ تبلیغاتی

چاپ کاتالوگ تبلیغاتی


چاپ کاتالوگ یا گروه چاپ و تبلیغات محیا

کاتالوگ به دفترچه یا کتابچه کاملی گفته می شود که به معرفی محصولات و یا خدمات یک شرکت یا سازمان یا کارخانه می پردازد. کاتالوگ ها برای ایجاد رابطه بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تولید می شود. هر چه کاتالوگ با اطلاعات و جزئیات کاملتری طراحی و چاپ شده باشد مصرف کنندگان تصمیم راحت تری برای انتخاب کالا یا خدمات مورد نطر خود خواهند داشت پس طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ نقش بسزایی در انتخاب مشتریان خواهد داشت.

کاتالوگ دفترچه‌ای است که امروزه اکثر شرکت ها، فروشگاهها موسسات و تولیدکنندگان برای ارائه محصولات خود از آن استفاده می کنند. این دفترچه با طراحی زیبا و منحصر به فرد محصولات به همراه متن هایی که در رابطه با ویژگی محصولات در کاتالوگ درج شده است به مشتری کمک می کند تا در هنگام تصمیم گیری و خرید به بهترین شکل عمل کند و دچار تردید نشود. همچنین از مزیت های اصلی چاپ کاتالوگ معرفی جامع و کامل کالاها و محصولات برای بهتر دیده شدن و به نوعی آموزش استفاده از آن محصول برای اخذ بهترین تصمیم است .

کاتالوگ یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات به منظور ارائه خدمات کلی و جامع در رابطه با محصول به مشتری می باشد. در واقع کاتالوگ نیز در کنار دیگر روش های تبلیغاتی با داشتن ویژگی هایی همچون مدرن بودن، قابل دسترس مشتریان و کیفیت چاپ در تیتراژهای بالا، تاکنون توانسته نظر خیلی از افراد را به خود جلب کنند به گونه ای که تبلیغات از طریق چاپ کاتالوگ، برایشان بسیار نتیجه بخش و زود بازده بوده است. از این رو اگر به دنبال یک روش تبلیغاتی متفاوت زود بازده و قابل استفاده هستید که به مرور زمان کسب و کارتان را به تمامی مشتریان تبلیغ کند پیشنهاد می کنیم از کاتالوگ استفاده نمایید.

در هنگام چاپ کاتالوگ، نام کالا، مدل، شماره و تصویر آن با مشخصات فنی مختصر و یا توضیحات کوتاه ضروری دیگر ذکر میشود تا خریدار را در تصمیم گیری کمک کند ، بعضی از کاتالوگ ها نیز برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده میشود تا اجناس مورد نیاز خود را مطابق لیست کاتالوگ از فروشگاه مورد نظر درخواست کنند و یا اینکه مشخصات موسسه های خدماتی ،فرهنگی و یا مشاغل مختلف را در آن ببینند تا سفارش کار خود را به انجام برسانند.

در اکثر موارد چاپ کاتالوگ ها به روش چاپ افست انجام می شود و در بعضی موارد که ما نیاز به کاتالوگ فوری و یا تعداد کم کاتالوگ داریم به روش چاپ دیجیتال کاتالوگ ها را تولید می کنیم . البته لازم به ذکر است که کیفیت چاپ افست کاتالوگ بسیار بالاتر از چاپ دیجیتال کاتالوگ است و پیشنهاد میشود برای چاپ کاتالوگ از چاپ افست استفاده نمایید.

یک کاتالوگ خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشند:

_ کاتالوگ ها باید براحتی حمل شوند و در کمترین زمان توسط مخاطبان مطالعه شوند.

_ باید در توضیحات کمترین اقراق باشد و نباید کاتالوگ مشتری را به اشتباه بیندازد.

_ باید کاتالوگ جوری با مخاطب ارتباط برقرار کند که به همه سوالات مخاطب جواب داده شود.

_ باید متن و تصویر با هم توازن داشت باشند و برای آگاهی بیشتر مخاطبان از آن ها استفاده شود.

_ کاتالوگ ها اطلاعات کامل تری نسبت به تراکت ها و پوسترها به مخاطبان خود می دهند.

_ کاتالوگ ها اغلب بصورت چهار رنگ چاپ می شوند.

_ برای معرفی کالا هیچ محدودیت استفاده از صفحات وجود ندارد.

_ می توان برای جلوه بیشتر کاتالوگ ها از روکش سلفون و یا یووی موضعی استفاده کرد.

نحوه چاپ و چیدمان فرم های کاتالوگ در پلیت چاپ از زبان گروه چاپ و تبلیغات محیا:
برای چاپ کاتالوگ باید ابتدا به اندازه کاتالوگ دقت نمود. اگر کاتالوگ به صورت مفتول صحافی شود و نطاز به تا شدن از وسط فرم باشد مثلا برای یک برگ a4 در کاتالوگ ، یک برگ کاغذ a3 چاپ شده و با تا شدن از وسط به چهار صفحه a4 تبدیل می گردد. لذا از این رو صفحه بندی فرمها بسیار موثر است. در یک فرم ۴۵*۶۰ میتوان دو برگ کاغذ a3 قرار داد که اگر بصورت پشت و رو چاپ شود و برای کاتالوگ مفتول شامل ۸ صفحه a4 میشود . حال اگر تعداد صفحات کاتالوگ زیاد باشد فرم ها را در قطع رحلی بصورت ۸ صفحه ای و در قطع رقعی و وزیری به صورت ۱۶ صفحه چاپ می کنند. مثلا در قطع وزیری با ترتیب کردن ۳ فرم میتوان ۴۸ صفحه کاتالوگ داشت.

نحوه محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از زبان کارشناسان گروه چاپ و تبلیغات محیا:

ابتدای امر میزان مصرف کاغذ کاتالوگ محاسبه میشود؛ کاغذ های تحریر به صورت بند کاغذ که عموما ۵۰۰ عددی است و کاغذهای گلاسه به صورت کیلویی محاسبه میشود.
کاغذهای پر مصرف کاغذ برای چاپ کاتالوگ: ۷۰*۱۰۰ ، ۷۰*۵۰ ، ۹۰*۶۰ میباشد.
هزینه چاپ کاتالوگ یا هر فرم چاپی دیگر بسته به نوع چاپ و کیفیت آن میباشد.
قطع کار نیز در نحوه محاسبه چاپ بسیار حائز اهمیت است.
هزینه پلیت نیز نسبت به قطع فرم چاپی کاتالوگ محاسبه میگردد و برای هر فرم چاپی و هر رنگ چاپ یک عدد پلیت تهیه میشود.
مثلا برای یک فرم چاپی ۴ رنگ دو رو چاپ باید ۸ عدد زینک تهیه نمود.
در بخش صحافی کاتالوگ بسته به نوع صحافی (مفتول یا چسب گرم) محاسبه میگردد. قیمت مفتول لوپ بالاتر از مفتول معمولی است و در صحافی چسب گرم حداقل فرم ۱۰ عدد میباشد و فرم های کمتر از ۱۰ فرم همان ۱۰ فرم محاسبه میشود.
اصولا جلد کاتالوگ جداگانه محاسبه میشود زیرا میتوان برای زیبایی کاتالوگ روی جلد آن از سلفون ، uv ، uv موضعی ، uv برجسته ، سلفون مخملی و شنی و حتی از قالب و طلاکوب استفاده نمود.
سلفون و uv هم به طور سانتی متر محاسبه میشود.
در قسمت صحافی برای سلفون و تیغ و لترپرس و … حداقل تیراژ ۱۰۰۰ عدد میباشد.
برای چاپ کاتالوگ ارزان و فوری باید از چاپ دیجیتال استفاده نمود.

قطع کاتالوگ ( بسته به نوع محصول و خدمات )

چپ چین یا راست چین بودن حروف در کاتالوگ

استفاده از فونت های مناسب در زمان طراحی کاتالوگ یکی از عوامل مهم است و باید به آن توجه کافی داشت. استفاده از فونتی که مخاطب هنگام مطالعه کاتالوگ خسته نشود.

استفاده از ترکیب رنگی و صفحه بندی مناسب در کاتالوگ

حفظ فاصله ها از چپ و راست و بالا و پایین صفحه در زمان طراحی کاتالوگ

استفاده از نوع کاغذ داخلی کاتالوگ نیز بستگی به جلد آن دارد و بیشترین کاربرد کاغذ با گرماژ 135 و 170 گرم است. لذا ضخامت جلد کاتالوگ باید با ضخامت صفحات داخلی همخوانی داشته باشد.اگر جلد کاتالوگ سلفون و یا  یو وی موضعی داشته باشد به ضخامت و ماندگاری ان کمک میکند.

استفاده از رنگ پنجم یا رنگهای پنتون در جلد کاتالوگ به زیبایی آن می افزاید.

نگاهی اجمالی به چاپ کاتالوگ و نحوه ارایه آن به مشتری:

مثلا در یک مغازه ای که سرویس چوب میفروشد به دلیل پراکندگی و تنوع محصول،مخاطب تمرکز خود را از دست می دهد و یا امکان دارد تمام محصولات شما را نتواند از لحاظ بصری مشاهده کند. در این مواقع ارایه کاتالوگ از محصولات به مشتری ضروریت خاصی دارد.

حالا باید توجه داشت که کاتالوگ را در یک کیسه پلاستیکی تبلیغاتی و یا یک ساک دستی سوزنی که تبلیغات فروشگاه روی آن چاپ شده حایز اهمیت است،چرا که مشتری می تواند آن را راحت تر حمل کند و در زمان مناسب به مطالعه بپردازد.

مراحل تولید کاتالوگ

طراحی کاتالوگ
نمونه گیری
تایید نهایی
تهیه پلیت
چاپ صفحات داخلی کاتالوگ
چاپ جلد کاتالوگ
صحافی
برش و بسته بندی

کاتالوگ های لند اسکیپ چیست؟

برای متفاوت بودن کاتالوگ برخی از مشتریان درخواست دارند تا کاتالوگ آنها از سمت راست یا چپ ورق بخورد؛ برای مثال یک کاتالوگ با ابعاد آ4 داریم یعنی طول کار 29 و عرض آن 21 است که بجای مفتول یا چسب از طول کاتالوگ آن را از عرض صحافی کرده و به اصطلاح به آن لند اسکیپ گفته میشود. باید توجه کرد که قبل از چاپ کاتالوگ و در زمانی که طراحی کاتالوگ انجام میشود نوع صحافی آن مشخص شده و صفحه بندی کاتالوگ بر حسب نوع صحافی آن انجام میشود. گروه چاپ و تبلیغات محیا مفتخر است تا برای سهولت در انتخاب نوع کاتالوگ، نمونه های زیادی را در اختیار شما مشتریان عزیز ارائه دهد.

دیگر محصولات چاپی

تبلیغاتتبلیغات محیاچاپچاپ کاتالوگچاپ محیادفتر مشخصاتکاتالوگکاتالوگ محیامحیا، چاپ و تبلیغات محیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *