loading

اهمیت چاپ جعبه و بسته بندی

هر اندازه ای که محصول با کیفیتی را تولید و در دسترس فروش قرار دهید در صورت نداشتن بسته بندی مناسب موجب عدم موفقیت برند و محصول خواهد شد . چاپ جعبه و کارتن یکی از مهمترین موارد در فروش محصول شما است . امروزه میبینیم که برخی افراد در بسته بندی محصولات خود کیفیت را فدای هزینه میکنند . بسته بندی مناسب باعث دیده شدن تولیدات و محصولات شما می شود. بیان تصویری یک کالا بیش از کلمات در ذهن مشتری ماندگار شده و در زمان خرید کالا برای شناسایی آن محصول اهمیت می یابد و به شناسایی آن محصول منجر می گردد. این بیان تصویری با بهره گیری از عواملی چون رنگ شکل و الگو نوع حروف و نشانه ها هویتی ویژه برای محصول به مخاطب منتقل می گرداند .

بدون شک یکی از موثرترین اجزای یک محصول جعبه آن می باشد اما سوال اینجاست که آیا تا به حال شکل، طراحی و یا نحوه چاپ جعبه ای توجه شما را به خود جلب کرده است ؟ شاید در چاپ جعبه فقط از رنگ های مختلف بتوان استفاده کرد و دارای محدودیت هایی باشیم اما لازم به ذکر است که همان رنگ ها بسیار حائز اهمیت می باشند. مثلا در طراحی یک جعبه لوازم آرایشی باید در نظر داشت که از رنگهای زنده و ملیح مانند صورتی ، گلبهی ، کرمی و… باید استفاده نمود. اما در بسته بندی محصولات مختلف تنوع کار بسیار زیاد و طراحی خط قالب جعبه بسیار حائز اهمیت است. خلاقیت در طراحی و چاپ جعبه امروزه بازار رقابتی را به سوی خودش سوق داده است برای مثال جعبه های تولد و باکس های کادویی به اشکال مربع، قلب، عروسکی و… بسیار جایگاه مناسبی در بازار  پیدا کرده است.

با توجه به بازار رقابت و مدرن کنونی نیاز است که پیام شرکت تولید کننده به صورت مستقیم و در قالب تبلیغات برای مشتری و خریدار ارسال شود و این هنر تبلیغات است که با انجام آن ایجاد جذبه برای محصولات تولیدی بیشتر می شود. تولید جعبه به عنوان یکی از شاخه های بسته بندی مورد توجه صنعت گران است و در واقع جعبه و به طور کلی بسته بندی برای محافظت از کالای تولید شده اهمیت دارد. در بسیاری موارد دیده شده است که خریدار یک محصول از ظرافت ها و جزئیات موثر در انتخاب محصول بی اطلاع باشد اما ارتباط حسی که با بسته بندی محصول برقرار می کند در نهایت منجر به خرید محصول می شود.

چاپ جعبه را می توان به دسته های مختلف تقسیم نمود اما متداول ترین تقسیم بندی چاپ جعبه به صورت زیر می باشد:

1-چاپ جعبه مقوایی

2-چاپ جعبه لمینتی یا کارتن

3-چاپ جعبه سخت (هارد باکس)

 

نکته مهم در استفاده ی تصویر برای طراحی و چاپ جعبه 

انتخاب تصویر نکته حائز اهمیتی در طراحی جعبه یا کارتن می باشد که شاید کمتر مورد توجه قرار بگیرد ، اما این که چه تصویری انتخاب کنیم که هم بتواند دارای زیبایی و جذابیت و همچنین توضیح کاملی از محصول داخل جعبه باشد و همچنین باید توجه داشت که وضوح تصویر باید طوری باشد که پس از چاپ جعبه از کیفیت آن نکاهد. بیشترین تصاویر انتخابی برای طراحی و چاپ جعبه از محصولات شما مشتریان عزیز می باشد که اصولا عکاسی شده است. لازم به ذکر است در تمام مراحل تولید جعبه باید توجه داشت که از لوگو و شماره های تماس یا سفارش محصول و همچنین نام برند شرکت در شکل ظاهری جعبه استفاده نمود. برخی از مشتریان عزیز برای نمود بیشتر، لوگوی شرکت را بصورت طلاکوب روی جعبه چاپ می کنند.:

صنعت بسته بندی در ایران هنوز در حد یک موج است و با آنکه ضرورت آن کم وبیش در میان مدیران  و عوام جا افتاده اما استراتژی مشخصی برای آن تعبیه نشده و هنوز در میان جامعه بطور کامل جانیفتاده است.صنعت چاپ با اینکه سال های سال است که در ایران وارد شده است اما به علت عدم.مدیریت و عدم توجه به آن نتوانسته جایگاه خود را در ایران پیدا کند. این صنعت یکی از مهم ترین صنایع در جهان به حساب میاید و نقش مهمی در تبلیغات و کیفیت و حفظ محصولات و کالاها دارد. به نحوی که به رکن اصلی برای شناساندن و نگهداری یک.محصول تبدیل شده است. که شامل مراحل طراحی, ارزیابی و تولید می شود. بسته بندی راهی برای تبلیغات و محافظت از محصولات و کالاها در برابر عوامل فیزیکی محیط می باشد. بسته بندی ها می توانند مانند یک بازاریاب برای جذب مشتریان و ترغیب آن ها عمل کنند. اما با همه ی اینها این صنعت در ایران بسیار نوپا مانده است.

بسته بندی یک جریان نسبی است که موجودیت آن به وجود کالا و تولیدات بستگی دارد. پس با توجه به این تفاسیر هر کشوری که تولید بیشتری را داشته باشد  واحدهای بسته بندی بیشتری را ایجاد می کند. در ایران بشترین بخش بسته بندی, به تولیدات محصولات غذایی اختصاص دارد و دلیل آن هم بطور واضح ،حجم زیاد تولید می باشد.صنایع کارتن سازی پراکنده ترین بخش در بسته بندی است.

دلایل استفاده از صنعت کارتن سازی در ایران:

ساده می توان گفت که صنعت کارتن سازی -مقرون به صرفه است-حمل ونقل آن برای ارسال به استانهای دور به صرفه نیست و همچنین قابلیت بازیافت دارد و ….

بعد از کارتن سازی , در ایران  بخش عمده ی دیگری از بسته بندی به تولیدات کیسه های پلاستیکی اختصاص دارد.

بایدگفت در کل اگر قیمت  بسته بندی افزایش پیدا کند, تولید نیز کاهش می یابد. تولید و مصرف کارتن وصنایع پلاستیکی بیشترین واحد های تولیدی را در کشور ما تشکیل می دهند.(در صنایع بسته بندی ) .در ایران کمترین واحد تولید هم اختصاص به ظروفی از جنس شیشه و فلز و …است.

در کشور ایران بیشترین تولید صنایع بسته بندی به شهرهای تهران،خراسان،قزوین،آذربایجان و استانهای شمالی کشور اختصاص دارد.کارهای چاپی و بسته بندی از حساسیت های بسیاری برخوردارند.بازار چاپ باعث شده در حال حاضر بعضی از چاپخانه داران برای اثبات توانایی های خود در پروژه های چاپی به رقابت بپردازند, و معدود افرادی نیز واسطه های پروزه های چاپی می باشند که اصولا در چاپ افست این اتفاق می افتد. در یک  بیان کلی صنایع چاپ و بسته بندی در ایران هنوز نتوانسته اعتماد کافی مشتریان را به خود جلب کند.(ماهنامه صنعت چاپ

صنایع بسته بندی شامل:کارتن،جعبه،نایلکس،قوطی های فلزی و … است.

بسته بندی های چاپی

باکسبسته بندیجعبه سختجعبه لمینتیجعبه مقواجعبه مقواییجعبه،چاپ جعبه،کارتن،چاپ کارتنجعبه،چاپ جعبه،کارتن،چاپ کارتن،چاپ کاتالوگ،اسلام،چاپچاپلمینتی مقواهارد باکس، چاپ و تبلیغات محیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *