loading
چاپ کارتن و جعبه لمینتی | چاپ و تبلیغات محیا

چاپ کارتن و جعبه لمینتی | چاپ و تبلیغات محیا


چاپ جعبه لمینتی

جعبه لمینتی جعبه ای است که از اتصال و چسباندن دو ورق از خانواده مقوا انجام می شود . چاپ جعبه لمینتی به این معنی است که با روش چاپ افست بر روی مقوا پشت طوسی و یا گلاسه طرح مورد نظر مشتری چاپ می شود که لایه زیرین آن از جنس کارتن است که به آن در صنعت جعبه سازی ورق سینگل ( 2لایه ) 3لایه و 5لایه گفته می شود و توسط چسب پوستر چاپ شده بر روی ورق خام سینگل ای فلوت و یا کارتن لمینت می شود. این فرآیند باعث تولید شدن یک مقوا ضخیم شبکه دار می شود ، که در صنعت بسته بندی بسیار متداول است. ورق های خامی که در چاپ جعبه لمینتی مورد استفاده قرار می گیرد تنوع بسیار زیادی دارد وجه اشتراک تمام این ورق های خام وجود شبکه هایی در کاغذ بسته بندی است که بسته به نوع و کاربرد آن ریز و یا درشت است که باعث استحکام جعبه لمینتی می شود این شبکه ها در چاپ جعبه لمینتی فلوت گفته می شود .

چاپ جعبه کرافت و کارتن

چاپ جعبه کرافت و کارتن

 

فلوت ها در ترکیب با کاغذ های دیگر هم تولید می شود:

  • کاغذ ایرانی + فلوتینگ + کاغذ ایرانی
  • کاغذ ایرانی + سینگل
  • کاغذ کرافت + سینگل

 

انواع فلوت

به طور کلی در داخل کارتن ها شانه هایی وجود دارد که از نظر ارتفاع و فواصل موج های آن به 5  دسته  A فلوت ، B فلوت ، C فلوت ، E فلوت و F فلوت تقسیم می شوند :

گروه A ( آ فلوت یا کنگره نوع A )

دندانه یا کنگره آن با بلندا یا ارتفاع ما بین 4.5 الی 5 میلی متر و تعدد یا شمارش دندانه ها بین 105 تا 125 عدد در هر متر است این دندانه یا کنگره خصوصیت ضربه گیری و مقاومت فشاری نسبی بیشتری به دلیل بلندا و ارتفاع بلند خود دارد و از مقاومت بیشتری برخوردار است .

گروه B ( بی فلوت یا کنگره نوع B )

خصوصیت بارز این دندانه یا کنگره می توان به ایستادگی استواری و استقامت در برابر فشار و له شدگی اشاره کرد که نسبت به فلوت A کمی ضعیف تر است که بلندا و ارتفاع آن بین 2.1 الی 2.9 میلیمتر است و تعداد دندانه ها بین 125 الی 150 عدد بر هر متر است.

گروه C ( سی فلوت یا کنگره نوع C )

بلندا یا ارتفاع این دندانه ها ما بین 3.5 الی 3.7 میلی متر است و میزان کنگره ها 120 الی 145 عدد در هر متر است. مقاومت دندانه های نوع C نسبتا معمولی می باشد و کم تر از فلوت A و فلوت B می باشد

گروه E ( ای فلوت یا کنگره نوع E )

این نوع دندانه و فلوت دارای بیشترین استقامت و پایداری در برابر له شدگی را دارند و از نظر سطح هموار و صاف تر است و برای چاپ و لمینت قابل قبول تر است. بلندای این کنگره ها میان 1.1 الی 1.6 میلی متر است و شمارش آن ها بین 290 تا 320 عدد در هر متر است. این نوع فلوت ها در اکثر مواقع برای کارتن های کوچک استفاده می شود و ظرافت برای تولید کننده مورد اهمیت است.

گروه F ( اف فلوت یا کنگره نوع F )

کم ضخامت ترین نوع ورق در صنعت کارتن سازی می باشد که استفاده خیلی کمی نسبت به فلوت های دیگر در این صنعت را دارد . قابل استفاده برای ساخت انواع جعبه هایی  مانند اسپری ، ادکلن ، لوازم آرایشی و … با بلندای 0.8 میلی متر و شمارش فلوت شمارش آن ها 420 در هر متر خطی است.

صنایع چاپ و بسته بندی آماج آماده همکاری و خدمت رسانی جهت تولید انواع جعبه لمینتی با جنس مقوا و کارتن های مورد نظر شما می باشد تا بالاترین کیفیت چاپ جعبه لمینتی و مراحل چاپ تکمیلی را برای شما به ارمغان آورد .

تمامی چاپ جعبه لمینتی به صورت چاپ افست 4 رنگ  و پنتون (ساختگی ) است.

 

بسته بندی های چاپی

افستبسته بندیبسته بندی جعبهپنتونجعبهجعبه لمینتیجعبه،چاپ جعبه،کارتن،چاپ کارتنجعبه،چاپ جعبه،کارتن،چاپ کارتن،چاپ کاتالوگ،اسلام،چاپچاپچاپ افستچاپ جعبهچاپ محیاچاپ و تبلیغاتچاپ،چاپ کتاب،کتابصنعت چاپفلوتفلوتینگکارتنکاغذکرافتلمینتمقوا، چاپ و تبلیغات محیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *